Casablanca - Rabat - Volubilis - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Casablanca - Rabat - Volubilis - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Casablanca - Rabat - Volubilis

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

18 November 2012 | Marokko, Casablanca

Heerlijk geslapen!!
Rond uurtje of 8 opgestaan en gaan ontbijten.
De auto werd naar het hotel gebracht. Een zilveren ford fietsta!
Die hebben we in Casablanca nog even bij het hotel laten staan en zijn lopend de stad gaan verkennen.
We zijn naar het Mohammed V plein geweest. Daar zijn enorm veel duiven!
Daarna doorgelopen naar de Hassans II moskee. Is pas in 1993 in gebruik genomen. Deze moskee heeft de hoogste minaret van de wereld. Hij is 200m hoog.
Wat een super mooie moskee. Alleen al op het plein kunnen 80,000 mensen staan. Binnen kunnen 25.000 gelovigen.
We mochten niet naar binnen maar wel bij de ingang kijken. Binnen is het ook heel groot en ruim. En mooie versieringen.
Uiteindelijk hebben we ook een gebed gezien. Was gaaf om te zien. Er waren niet zoveel mensen als dat er kwijt konden maar toch stroomde het aardig vol. Schoentjes uit en zoek maar een kleedje. En dan allemaal tegelijk.
We konden ook een tour doen, maar we wisten niet hoe laat en dat duurde een uur en daar hadden we de tijd niet voor.
Toen via de andere weg teruggelopen. Ook door het stukje oude medina.
En zo kwamen we via een marktje bij de auto uit.
Onderweg zijn we gestopt in Rabat. Dit is de hoofdstad van Marokko.
Daar zijn we naar Kasbah des oudaiades geweest. Met kleine straatjes en blauwe muren. Dit vanwege het ongedierte.
Er was een man die met ons meeliep en wat vertelde over de Kasbah. Wilde natuurlijk aan het einde van de tour geld zien. Hebben hem iets gegeven en dat was niet genoeg. Ja graag of niet hoor!
Daarna doorgereden naar de Hassan II toren en de moskee.
Daarvan foto's gemaakt en doorgereden naar Volubilis.
Moesten wel even zoeken, want grote steden worden goed aangegeven...maar kleine steden niet zo of maar 1 x en dan lange tijd weer niets en als je er bijna bent weer een keer.
Aantal x nagevraagd of we goed reden, want het werd ook steeds donkerder.
En ons gevoel had gelijk. We rijden nog steeds goed.
Het hotel stond in de bergen. Het was er niet druk aan de op 2 auto's na lege parkeerplaats te zien.
Schoon hotel. We hebben half pension, dus na aankomst gelijk gaan eten.
Zaten met z'n 2e in het restaurant. Open haard staken ze aan en kregen lekkere tajine!
De route voor morgen uitgestippeld en lekker gaan slapen.

• 22 November 2012 - 13:38

Evelien:

Hey Lief wat een verhaal alweer. Je hebt het goed naar je zin zo te lezen. als je terugkomt kom ik snel langs voor de verslagen en foto's!
    Dikke Kus