Baracoa - Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Baracoa - Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Baracoa - Santiago de Cuba

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

03 September 2014 | Cuba, Santiago de Cuba

Sochtends eerst ontbeten en Baracoa gaan ontdekken. Super leuk stadje.
Ouderwetse huisjes en erg kleurrijk.
Doet ons denken aan wilde westen.
Naar de Malecon (soort boulevard) gelopen. Het water klotst daar tegen de stenen en geeft een mooi effect. De hele Malecon afgelopen en aan het einde was Parque Independencia met een kerkje. Daar stond het kruis van Colombus.

Toen een stuk omhoog gelopen naar Museo Arqueologico Cueva el paraiso.
Een steile klim en bloedverziekend heet. Hier zijn kalksteengrotten te vinden met vondsten en lijken van Taino indianen.
Cindy ging halverwege terug, werd niet lekker. Ze ging bij de man in het hokje zitten bij de kassa. Die had een ventilator staan.

Ik ben doorgelopen naar boven. Hoog en steile klim. Maar wat een mooi uitzicht over Baracoa.
Beneden nog even bij de man gezeten bij de kassa. Die had heel veel verhalen over Santiago. Onze volgende stop. Daarna weer terug gegaan naar de auto.

Getankt voordat we verder gaan. 45.85CUC = 32,87 Liter = ???

Op naar Guantanamo. Was een lange weg langs de kust. Mooi om te zien.
Op een gegeven moment werden we aangehouden bij een klein huisje langs de weg. Papieren en paspoorten laten zien. Spraken heel slecht Engels dus was met veel gebaren. We zaten hier toch redelijk in de buurt van Gauntanamo Bay, even checken of we niemand hebben meegenomen.
Alles was goed en mochten doorrijden.

De weg was goed, geen gaten en kuilen, dus konden lekker doorrijden.

In Guantanamo het mooiste gebouw opgezocht ................. en beetje rondgelopen in Parque Jose Marti. Vriendelijke mensen. Lieten ons weten waar we wel en niet mochten parkeren en hoe je moest rijden als je ergens niet in mocht.
Daarna doorgereden naar Santiago de Cuba.

De man in Baracoa vertelde ons dat Santiago de bewegende stad is. het ligt op platen. Er staat weinig wind en is er dus een stuk warmer.
We mochten niet in de Bay zwemmen vanwege contiminatie.
Dat is .......................
En als je naar Santiago rijd veranderd het landschap.
En dat hebben we inderdaad goed gezien.

We zaten in hotel Rancho Club. Met vragen redelijk snel gevonden boven aan een berg. Dat was niet erg goed aangegeven. Waren er al meerdere keren voorbij gereden.
Mensen waren erg onvriendelijk. Deden totaal geen moeite voor je en een lach was echt te veel gevraagd.

Spullen in de kamer gezet en bikini aan gedaan, want we zagen een zwembad!! Daar waren we wel aan toe. Heerlijk in het water! Maar wat zwemt daar nou? wij noemden het zwembijtjes. die beestjes zwommen graag naar je toe...maar verzuipen had ook geen zin...die beestjes konden daar tegen. Ok genoeg afgekoeld...nu er weer uit.
Dan maar douchen. Werd douchen in het donker, want het licht deed het niet haha. Ook duurde het lang voor de wc weer gevuld was met water voor je weer kon doortrekken.
Savonds gegeten bij het hotel. Het duurde allemaal wel erg lang en zaten opeens met zn 2e in het restaurant. haha. Gelukkig was het eten goed.
We hebben het gemeld over het licht en de wc. Dat kon niet nu maar wel morgen. Lekker op tijd gaan slapen.
Was erg rumoerig snachts. was een groep mensen die hadden 2 kamers en wij zaten daar net tussen in. schreeuwen, hard praten. Je hoorde ook muziek uit het dal komen.