Blue Lagoon & Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Blue Lagoon & Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Blue Lagoon & Reykjavik

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

20 Februari 2016 | IJsland, Reykjavik

Half 9 ging het wekkertje.
Douchen en ontbijten. Is een goed ontbijt, crackers, yoghurt, broodjes.
Daarna terug naar de kamer spullen pakken. Om half elf werden we door de bus opgehaald.
Weer op het busstation naar de bus van de Blue Lagoon. De chauffeur kreeg hem eerst niet van de rem af. Maar even iemand erbij en toen konden we gaan. Daar aangekomen stond er binnen een lange rij. Voucher van de Blue Lagoon vergeten. Ik dacht net als de tour dat dat op de busvoucher zat. Opgezocht via de telefoon en dat kon ook. We kregen een bandje en daar konden we dingen op bestellen. Omkleden was een beetje vaag. Rommelig waar je heen moest. klein en druk. Waren niet echt kleedhokjes. Gelukkig hadden wij al onze bikini's aan en dus waren we snel klaar. Eerst douchen en je haar in de conditioner. Want je haar werd anders erg touwachtig en droog. Buiten in je bikini was erg koud met -2. Snel het water in! En dat was heerlijk! Sommige plekken zelfs heet. Zagen ook mensen bij een bar een maskertje op doen, dus deden wij dat ook. 15 minuten laten drogen en dan afspoelen. Het masker werd hard. Daarna naar een bar in het water. Biertje gehaald en lekker rondgedobberd. Je kon je ook laten masseren in het water. Maar daar voor moest je een afspraak maken.
Om 13:30 zijn we eruit gegaan om te douchen. Omgekleed en broodjes gehaald in het restaurant. Nog even wat foto's gemaakt en cremetje op gedaan in de winkel.
Om het uur ging de bus. Wij zaten er om 14:15 in. Na een 10 min onderweg, reed hij terug. hij vertelde dat hij mensen was vergeten.
In ons hotel hebben we ons omgekleed en zijn door Reijkjavik gelopen. Eerst naar de kerk Hallgrímskirkja je kon ook omhoog. 6 euro entree. Mooi uitzicht over de stad. In de lift hoorden we de muziek van de teletubbies. haha. Er hing een briefje in de lift dat de muziek die je hoorde in de lift te koop was in het winkeltje haha. Doorpgelopen naar de haven, Harpa en sun voyager - Sólfar
Terug naar de Laugavedur, winkelstraat, gegaan. Daar op zoek naar een eettentje. Gegeten bij Rossopomedores, italiaans restaurantje.
Chagerijnig personeel, behalve 2 jonge meiden. Vroegen om het voorgerecht te delen, en kregen gelijk alles gedeeld. haha. Het eten was gelukkig goed, maar we werden door de eigenaar en zn vrouw amper aangekeken en werd niets aan ons gevraagd. (Achteraf thuis na het checken van de credit card bleek dat we voor 105 euro hebben zitten eten, haha beetje duur restaurantje!)
Daarna door naar het hotel. lekker boekje in bed en een drankje. Lekker slapen daarna. Morgen weer een drukke dag.