Lissabon, here we come! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Lissabon, here we come! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Lissabon, here we come!

Door: bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

15 September 2016 | Portugal, Lissabon

Vannacht duurde het even voordat we in slaap vielen vanwege de warmte, maar toch nog 2 uurtjes geslapen. En wat gaat die wekker de weer snel hè!
Maar eruit...aankleden!
Mn mams bracht ons weg en stond rond 5 uur voor de deur. Op naar Schiphol!
Daar ging het inchecken wel redelijk snel en met de controles waren we er helemaal snel doorheen. Tijd om te shoppen. Na allerlei vieze en lekkere geurtjes te hebben geroken gingen we wat eten. Daar waren ze denk nog niet helemaal wakker want het duurde lang. Heerlijk broodje gegeten en toen naar de gate gelopen. Daar ging ook het boarden heel snel. We zaten naast elkaar met het gangpad tussen ons in. We vroegen ons af of we naar Lissabon werden gereden want hij steeg maar niet op. Waarschijnlijk polderbaan. Eindelijk gingen we dan de lucht in. Yes...slapen. ik kon natuurlijk mijn ogen al in de slurf niet openhouden. De vlucht duurde 2,5 uur. Windje mee. We mochten alleen niet over frankrijk vanwege de staking van airfrance. Goede vlucht gehad en we waren ook snel het vliegtuig weer uit.
Busje in en die rit duurde wel eventjes. Ook naar de bagageband was een trippel door het vliegveld. En daar moesten we wel lang wachten op de koffer. Gelukkig was die als 1 van de eerste. Op zoek naar een informatie punt, want we willen een Lisboacard. Met veel kortingen en gratis reizen met openbaar vervoer. Ideaal. Nu naar de bus. Moesten even wachten op de volgende maar toen die kwam was die ook snel vol. Maar wij stonden erin! Veel onrustige en ongeduldige mensen om ons heen. Met duwen en haast. Pfff...Rustaagh! Klein stukje lopen door de wijk en even zoeken en toen het appartementencomplex gevonden. Natalie deed open en legde uit dat de kamer om 2 uur klaar zou zijn. Wij gingen even wat eten en dan zou ze ons een berichtje sturen als het klaar was. Lekker gegeten en toen we daar klaar waren kregen we een smsje. Dus terug naar het appartement. Het ligt echt heel centraal. Uitleg van de kamer gekregen en andere dingen wat we moeten weten. We hebben echt een heel gaaf appartement. Mooi, schoon en ziet er leuk uit. Even alles bij elkaar gezocht en op pad gegaan. De arch, 25april brug, cristobeeld, basilica de estrela. Hele mooie kerk, kaarsje aangestoken en verder gegaan. Naar de tuinen, parlementsgebouw, leuke straatjes. Sommige echt mega stijl omhoog of omlaag. Goed voor de kuitjes! En toen weer terug naar rua de augusta. De winkelstraten met leuke eettentje. Even zitten, dat voelen onze voetjes wel zo'n dagje lopen. Heerlijk gegeten, biertje erbij. Daarna nog even langs de winkeltjes en toen richting het appartement. Daar lekker gedoucht en het bedje in gekropen. Plannen maken voor morgen. Doei!!! Slaap lekker! !