Fukuoka naar Hiroshima. - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Fukuoka naar Hiroshima. - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Fukuoka naar Hiroshima.

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

24 Maart 2017 | Japan, Hiroshima

Vandaag gaan we naar Hiroshima. Spullen zijn weer ingepakt en gesnoerd op en rond ons lichaam. Een grote uitdaging om met al die bagage beneden je schoenen weer aan te doen. Ik had helemaal nog niet verteld over het toilet! Inderdaad veel knopjes voor spoelen, föhnen en geluid. Maar wat ik nooit gedacht had wat ik heel fijn vind ik een verwarmde toiletbril! Wat een uitvinding! Hihi, thuis zul je nu denken doe normaal, maar heb het nu rlke keer overal, echt dit ga ik zeker missen haha.
Bij het uitchecken kregen we een klein zakje met een snoepje en een heel klein gevouwen kraanvogeltje een kraanvogel betekend een wens van vrede. Als iemand 1000 kraanvogels vouwt zal zijn wens tot gezondheid in vervulling gaan. Dus blijven vouwen!! .
Op naar het station, klein stukje lopen. We zijn hier een bezienswaardigheid. Niet vanwege onze tassen enzo. Maar we zijn Europeaan. Willen foto's van ons. De mensen zijn echt heel behulpzaam en lief. Je merkt dat het respect in dit land heel hoog staat. Het is hier heel schoon enz dat komt niet door de vele schoonmakers maar ze maken gewoon geen troep. Niks wordt op de grond gegooi. Alles wordt overal gerecycled. Als je de weg vraagt lopen ze een heeleind met je mee, terwijl wij al blij zijn met een richting.
Bij het station eerst even broodje gegeten. Daarna naar de trein. We moesten de Nozomi lijn hebben.
Wat een ding die trein. 15 coupés. Wij moesten in 1,2 of 3 gaan zitten want we hadden niet gereserveerd. Dat is ook mogelijk.
Veel beenruimte en goede stoelen. Dat gaat wel lukken een uurtje.
De conducteur loopt regelmatig lang en voordat hij de coupe sluit de draait hij zich om en buigt. Elke keer!!! In Hiroshima aangekomen op zoek naar het hostel. Om überhaupt de goede kant va het station uit te komen was al een uitdaging maar het is gelukt en hostel sne erop gevonden. We hadden een dagkaart met de tram gekocht dus kunnen vandaag lekker op pad. Ook weer netjes schoon. En natuurlijk bij binnenkomst schoenen uit. Konden om 4 uur in de kamer dus spullen neerzetten en op pad. Naar het Kinkoinari Shrine. Veel trappen, maar mooi uitzicht. Zat ook een pagode bij, maar lazen al dat het niet goed was aangegeven hoe je daar moest komen, dus uiteindelijk maar terug gegaan want het werd ook al donker. in de tram zaten we toen er een ouder echtpaar binnen kwam. We stonden op zodat ze konden gaan zitten. Bij het weggaan uit de tram werden we op onze schouder getikt en 100x bedankt.
Toen naar het Hiroshima memorial peace park. Met de A-bomb dome, Childrens memorial en flame of peace. En nog meer mooie herdenkingen aan de dag van de atoombom.
Daar even rondgelopen en toen door de mega lange winkelstraat op zoek naar een eettent. Ondertussen wat tenten ingedoken met spelletjes e.d.
De oeroude arcade games staan hier opgesteld in lange rijen. De muziek komt je tegemoet. Erg gaaf! De ander i weer 5 verdiepingen hoog en kan je van alles halen uit de graaibakken of gek worden van de geluiden bij de verdieping vechtspelletjes en oorlog. Leuk om te zien.
Toen even wat gaan eten. Een restaurant ingegaan en geen idee wat het is. Zag er gezellig uit. Bij het bestellen stelde ze wat vragen die we niet snapten, maar we kregen alles wat we hadden besteld, dus blijkbaar snapte ze ons wel. Hihi. Daarna naar het hostel en weer een lekkere douche genomen, daarna het bedje ingedoken. Na ja eerst opmaken. En toen kwamen we er achter dat het bed en de kussen uit soort plastic bestaat. Ligt ook best hard en het kussen niet heel lekker. gelukkig reis kussentje mee.
Morgen naar Miyajima.
Welterusten!

• 25 Maart 2017 - 00:54

Simone:

ik heb je net op Messenger "gesproken" , jullie moeten bek af zijn maar ook heel erg genieten. wat schrijf je geweldig zo genieten . ik heb je foto van je slaaphuisje gezien gek hoor een vierkante uitsparing in een wand maar goed jullie zijn zo moe dat jullie als een blok in slaap vallen . geniet lieverds maar zorg ook dat jullie de rust krijgen om de 18 dagen vol te houden dikke kussen veel liefs mama en pim

• 25 Maart 2017 - 07:46

Els:

Leuk om te lezen waar je bent
    Beleven we het hier ook een beetje mee
    Jullie hebben een druk programma
    We blijven je volgen
    Veel kijk plezier en doe voorzichtig xxx