Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Santiago de Cuba

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

04 September 2014 | Cuba, Santiago de Cuba

Goedemorgen!!
Toch beetje lek geprikt door de muggen.
Op naar Santiago staden omgeving.
Eerst gingen we naar een Infotur voor een wegenkaart.
Dat rijd toch een stuk makkelijker.

Daarna naar Museo Nacional de Transporte richting Baconao.
Allemaal oude auto's. Het was niet heel groot en je was er zo doorheen, maar leuk om te zien.

Heen weg zagen we ook Valle de la Prehistoria. Met dino's enzo. Twijfelde om heen te gaan en reden de terug weg er plots doorheen. Foto's gemaakt vanuit de auto van wat we konden zien. haha. Dat scheelde weer paar CUC.

Toen richting La Gran Piedra. Een steile bochtige weg er naar toe. De auto had het er even moeilijk mee. Even stilgestaan en weer verder.
Boven op de berg was het lekker fris. Water gekocht bij het restaurantje en toen naar boven. Heeeel veel traptreden. ............ Maar eenmaal bovenaan een mooi uitzicht. ALs het heel helder is zou je Tahiti kunnen zien liggen . Helaas was het bij ons niet zo helder.
Beneden aangekomen weer wat gedronken en weer teruggereden naar de stad

Auto geparkeerd op Plaza de Marte. man van de winkel lette op onze auto! Top, prima geregeld! En de stad gaan verkennen. Naar Museo Emilio Barcardi M gegaan. Niet er in geweest, een mooi gebouw.
doorgelopen naar Parque Cespedes. Daar staat Cathedraal Santiago de Cuba.
Naar het rum museum geweest Museo del Ron van de bacardi. Zijn even binnen wezen kijken . klein museum. Mochten rum proeven. Niet te veel want moesten nog rijden. Best sterk.

Stadhuis Ayemiento?

Langs Museo de Carnaval op de Heredia. Daar kwamen we erachter dat het leek of we achtervolgt werden. Gelukkig haakte de man af toen we hem doorhadden.

Parque Doloros plaza

Op Plaza de Marte waren standbeelden

Parque Abel Santa Maria is een waterfontein. Maar hij deed het niet. Het is een blok met gezichten erin en als het water aan staat lijkt het net of deze zweeft.

26 de Julio Een kazerne met kogelgaten. Alleen konden wij deze niet vinden. Nu is het een school en museum. Het was ook dicht.

Terug naar het winkelgebied en pizzeria gezocht. In een klein straatje zat een leuk tentje. We hadden het gevraagd aan de man die op onze auto lette. Heerlijk gegeten voor 5.50 CUC 2 pizza's en 4 cola! (=???)
Toen we buiten kwamen zagen we dat het geregend had.

Terug naar het hotel.
Lekker gedoucht want we waren een stukje zwarter geworden van het lopen in de stad en alle uitlaatgassen zonder roetfilters.
Op tijd naar bedje. Snachts weer allemaal mensen schreeuwen.