Camaquey - Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Camaquey - Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Camaquey - Trinidad

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

06 September 2014 | Cuba, Trinidad

Pffff....wat een nacht!! Wel lekker geslapen! Maar wat was er een herrie vannacht onder het balkon! Er was een flinke ruzie!

Vanochtend eerst ontbeten en daarna een oplossing gezocht voor de auto. Jongen die ons gister naar het hotel bracht, heeft ons nu naar Carturs gebracht. Die jongen stapte bij ons in en bracht ons naar een werkplaatsje.
Binnen een kwartier zat de andere band erop en de andere 3 gecheckt. Bleek achter te veel lucht in te zitten.
Bon gekregen van die jongen met prijs e.a. info.

190 CUC en dan met inleveren krijgen we 120 CUC terug.

Hij zette ons weer bij het hotel af en legde wat dingen uit voor onderweg naar Trinidad.
We zijn nog even Camaquey gaan verkennen en koffers gepakt. De weg naar Trinidad was goed.

In 1 keer doorgereden naar Trinidad. Was makkelijk te vinden.
Wel kleine keitjes om op te rijden. Blijkt Unesco erfgoed te zijn. Fijn!

Zaten in .....&Zuleika Casa particulare. Vriendelijke mensen en leuk huis en kamer. Wij sliepen achter het huis. waar aparte kamer was met douche.
We kregen eerst een lekker citroen sapje. Boven het appartementje hadden ze een dakterras gemaakt. Bij de buren hoorden we elke keer een haan. Le Coq Sportif! ook luisterden ze naar Speedy Gonzales. Na het drankje de stad ingegaan. Het loopt niet heel makkelijk op die kleine vierkante keitjes die niet gelijk liggen, en dan op je slippers. Ziet er lachwekkend uit.
In het stadje rongelopen en zagen het al donkerder worden boven de bergen. En toen begon het te spetteren. Heerlijk verkoelend.

Het ging harder regenen en de keitjes werden toch wat gladder. We liepen in een straat en wilden ergens gaan schuilen omdat het ook begon te onweren. Maar toen sloeg de bliksem in bij de elektriciteit boven ons. Iedereen rende ergens naar binnen...dus wij ook haha. Het begon toen echt te stortten. Een kwartiertje ongeveer gewacht. we stonden in een kleine hal van een kapperszaakje. We kregen nog een stoel aangeboden. haha. Erg gelachen weer met dingen zoals kijk jij ff op buienradar hoelang dit nog duurt.
Toch even door de regen gegaan om een barretje op te zoeken. paar meter verderop zagen we er een en daar wat gedronken.
Toen werd het wat droger en zijn we op zoek gegaan naar een eettentje.

We zijn een restaurant ingelopen maar daar zat niemand. Lekker boeiend, gewoon gaan zitten. Was goed eten! La Nueva Eva???
Eenmaal buiten begon het weer te plenzen en onweer was blijven hangen. Snel naar huis gelopen en op bed nog wat gelezen. Erg gelachen omdat Zuleika had gezegd dat we naar het strand moesten gaan. Daarna gaan slapen.