Ronddwalen in Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Ronddwalen in Fukuoka - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Ronddwalen in Fukuoka

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

23 Maart 2017 | Japan, Fukuoka

Vandaag gaan we zoveel mogelijk zien in Fukuoka.
Het weer is gelukkig droog maar bewolkt.
Tas ingepakt, camera's in de aanslag en we kunnen gaan.
Eerst een broodje gehaald bij Délifrance. Ja ja ook die hebben ze dus hier hihi.
En zijn toen gaan lopen naar 2 tempels.. De Jotenji tempel en Tochoji tempel. Die laatste is met een mega groot houten Buddhabeeld. Moesten voor je naar binnen ging eerst een klein kaarsje aansteken en 3 wierookstokjes. Toen doorgelopen naar Kushida Shrine. Daar komen veel locals om te bidden. Ze gooien een munt in een bak, buigen, zwaaien hard aan 1 van de 3 dikke touwen en buigen 2x, daarna 2x klappen en dan handen tegen elkaar bidden, en dan gaan ze weer. En dat loopt af en na aan.Wij hhebben nog een fortune slip gekocht. Een klein papiertje met voorspellingen en die moet je dan opknopen aan een touw bij de rest. Natuurlijk scheurt die van ons, dus we verwachten er niks van haha ha.
Ook deden we na afkijken het handen wassen ritueel. Maar later kwamen we er achter dat we het niet helemaal goed hadden gedaan haha. Lekker bezig.
Nu een bezoekje aan de haven met de port tower en wat winkels en eettentjes. Toen richting wijk Tenjin gelopen. Weer een Shrine bezocht en het ACROS. Een kantoorgebouw waarvan 1 kant helemaal bedekt is met groen, bomen, planten en struiken. Bij de Tenjin Underground City wat wezen eten. Dit is een groot winkelcentrum onder de grond. Heerlijke broodjes gegeten. Weten niet hoe het heet maar bijvoorbeeld croissant met Sakura, of een crispy donut met vulling. Leuk om alles te proberen en we hebben nog aardig wat te proeven.
Met de metro gingen we toen naar Ohori park. Groot meer waar je kan wandelen enz. Er zwemmen grote Koi karpers in dat meer.
Daarna de metro weer gepakt naar de andere kant van de stad. Op naar de Fukuoka Tower. Het was nog licht toen we daar aankwamen. Even plassen en het was pikkedonker buiten. Super mooi uitzicht van bovenaf op 123 meter. De toren was verlicht in Sakura kleuren en bloemen.
Langs de dome gelopen waar een wedstrijd was en toen richting Hakata station. Daar vlakbij zit Canal City, een 5 verdiepingen en 5 area's groot winkelcentrum. Ff wat eten...euh alles dicht om 9 uur en de eettentjes ook bijna. Dan de eerste de beste eettent in de buurt. Klein tentje en werden snel geholpen. We namen een biertje en tempura en noedels.
Was heerlijk en niet duur, zaten voor iets meer dan 10 Euro pp te eten. En kregen niet eens alles op. Mijn schouders gingen weer pijn doen en natuurlijk thuis de zalf vergeten dus even langs een etosachtig iets. Veel tekens en kleuren, dus na vragen kreeg ik de juiste zalf. Bij thuiskomst even lekker douchen, spullen pakken en naar bed. Morgen weer op pad. Op naar Hiroshima.
Slaap lekker!!

• 24 Maart 2017 - 09:22

Simone:

geweldig lieverd je verhalen zie net je foto van de trein 320 km per uur !! daar is de pyton in de efteling niets bij !! dikke kus voor allebei liefs mama en pim

• 24 Maart 2017 - 10:02

Margaux :

Geweldig hoor nicht. Wat een mooie reis en wat een mooie ervaring.
    Gaaf om alles zo te volgen.
    Veel plezier daar. Xxx margaux

• 24 Maart 2017 - 10:37

Ineke:

Leuk om je te volgen en je reisverslag te lezen ik zou zeggen blijf sturen
    Geniet ervan

• 24 Maart 2017 - 23:13