South Shore Adventure - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Bianca Berg - WaarBenJij.nu South Shore Adventure - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

South Shore Adventure

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

22 Februari 2016 | IJsland, Reykjavik

Ook vanochtend weer om half 7 de wekker. Vannacht aantal keer wakker geworden met een hele droge en pijnlijke keel. Zal wel komen van de droge lucht. Dropjes en trachitol en weer verder slapen.
Bij het ontbijt lekker bakje thee met honing. Dat werkte goed.
Om half 9 werden we weer opgehaald.
Onze eerste stop was een tankstation voor wat eten en een plaspauze. Want wc's zouden even niet in de buurt zijn de komende 1,5 uur.
Daarna gestopt voor een fotomomentje op een plaatsje waar de vulkaan Eyjafjallajökull te zien was. Daarna door naar de gletsjer. Stukken erg glad, maar een hele mooie omgeving.
Toen naar de zwarte stranden van Black Beach en de Basalt Rocks. Echt heel gaaf. mooie stenen meegenomen en zwart zand en steentjes.
In het plaatsje Vik hebben we een lunchpauze. Tosti gegeten en wat patat. Daarna rondgelopen en wat foto's gemaakt. Ook was er een winkeltje.
We moesten even wachten dus bij de bus gedaan in het zonnetje. Cin vroeg aan de reisleidster of het een goede dag was om savonds het noorderlicht te zien. Ze zei dat het dat zeker was. Ze vertelde ook dat als je het de eerste keer niet zag je een mail kon sturen naar het hoofdkantoor en dan mocht je nog een keer gratis mee. Dus dat hebben we gedaan. En na even wachten kregen we een mail dat we om half 9 werden opgehaald die avond. Na de lunch gingen we naar de waterval Skógafoss. Het grote meer was deels bevroren en dus glibberen en glijden sommige stukken. Er was een mega lange trap naar boven en ik wilde dat toch wel erg graag maar had nog een kwartier. Jeetje, ik lag er af boven. Wat een treden en wat was dat zwaar. Maar heb het gered en mooie fotos. Wat een uitzicht.
Na de waterval gingen we naar een museum. We zijn er snel door heen gelopen. Waren 2 gebouwen, 1 met de geschiedenis en de ander met communicatie en vervoer. Was leuk om even gezien te hebben.
Daarna gingen we naar de 2e waterval Seljalandsfoss. Normaal kan je daar altijd achter, alleen was dat tijdens de winter wat gevaarlijk vanwege de gladheid.
Dat was het einde van de tour. Terug naar de hotels. We waren rond 19:40 in het hotel. Wat warmere kleding aan en wat spullen in en uit de rugzak. Om half 9 werden we opgehaald voor de Noorderlicht tour. We gingen nu naar een plekje dat een parkeerplaats was. Die was aangelegd voor een film met Ben Stiller. We hebben daar een tijdje buiten gestaan, maar helaas geen Noorderlicht. Het was sommige momenten echt goed helder, maar ook een volle maan. Dan reflecteert de maan in de sneeuw en zo is het dus best helder. Terug naar de bus gegaan om op te warmen. Uiteindelijk kwamen meerdere mensen terug en zijn we naar de hotels gegaan. Waren rond half 1 weer terug. Toch nog even gaan slapen. De wekker staat om half 3.