Op naar Ijsland! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Op naar Ijsland! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Op naar Ijsland!

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

19 Februari 2016 | IJsland, Reykjavik

Om 11 uur richting Schiphol gegaan.
Mitchell bracht ons weg.
Cindy was na haar nachtdienst gelijk door naar mij gekomen.
Op Schiphol de koffers ingeleverd, door de bodyscan en inchecken.
Lekkere geurtjes geshopt en een flesje drank. Want alcohol is daar prijzig.
Daarna een restaurantje gezocht om iets te eten. Was er één vlakbij de gate. Dus konden rustig aan doen.
Na 3 uur vliegen, landden we op Keflavik. Koffers gehaald en naar de bus. Was allemaal makkelijk te vinden.
De bus deed er ongeveer een uur over. Hij reed in Reykjavik naar een busstation waar iedereen weer in andere bussen moest stappen. Een aantal hotels mochten blijven zitten. Gelukkig was dat ook ons hotel. We waren de laatste die werden afgezet. Dus dat uurtje werd ietsje langer. Rond kwart voor 6 waren we in het hotel.
Ons hotel is Hotel Klettur.
Ingecheckt en de koffers in de kamers gezet.
Toen de kaart gepakt en gaan lopen, op zoek naar iets te eten. We hadden een pizzeria gezien en nu kijken of we hem konden vinden.
De stoep was lekker besneeuwd, maar alles was ook ijzig geworden. Lekker nog onze gewone schoenen aan, dus was glibberen en glijden.
Toch veilig bij de pizzeria aangekomen. Eerst even uitvinden wat nou wat is haha. wat een taaltje. maar we zijn er uitgekomen. Helaas was de pizza erg vet en niet lekker. Na 2 a 3 stukken smaakte het echt niet meer en was ik er klaar mee. Wegspoelen met een blikje 500 ml cola. Alsof we die op kregen. haha.
Terug naar het hotel geglibberd want om 20:30 uur werden we opgehaald voor de Northen light tour. Dus moesten we ons even goed aankleden. We kwamen erachter dat we net omgelopen zijn haha. Dan weten we nu wat de snelste weg is.
Om 20:45 uur kwam de bus. Onze naam stond niet op de lijst maar mochten toch mee...was even twijfelen. Maar kwamen er achter dat we allemaal af werden gezet bij het busstation en daar weer overstapten naar de goede bussen. Er gingen echt veel bussen. Wij hadden bus nummer 7. Het was ongeveer een uurtje rijden. Een Japanner was onze tourguide (we noemden hem Nikon) en vertelde over het Noorderlicht en de omgeving. Hij zag het elke keer positief in en had het over good activity. Hij vertelde ook dat als je de instellingen niet gedaan kreeg op je camera, hij je wel kon helpen. We gingen naar een plekje met een kerkje en de wilde zee. Pikkedonker buiten het maanlicht, ijskoud en het was een beetje bewolkt. langzaam trok het toch goed open, maar helaas geen licht. Na lang wachten zijn we terug gegaan naar de bus om even op te warmen. En toen zagen we iemand wijzen, dus snelden de bus uit. Je moest goed kijken maar zag inderdaad wel wat groen. Helaas door de bewolking niet lang zichtbaar en niet helder.
Dus weer de bus in. En toen kwam de tourguide weer de bus in dat er weer activity was. En weer de bus uit! Het was nu iets helderder, maar kort. Om ongeveer 01:45 waren we weer in het hotel.