Ba na hills - sunworld - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Ba na hills - sunworld - Reisverslag uit Da Nang, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Ba na hills - sunworld

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

06 April 2019 | Vietnam, Da Nang

Vandaag gaan we een dagje weg naar een soort pretpark achting iets. Daar is de golden hand bridge en die willen we wel graag zien.
We werden opgehaald om 7.30 met een minivan. Ons was gisteren verteld tussen 7.45 en 8.00 maar goed. Stokbrood naar binnen proppen en gaan.
We moesten nog wat andere mensen ophalen bij ander hotels. Toen we eenmaal zaten deed hij eerst zn verhaal in het vietnamees. Hij had een hele nare eentonige stem en ook al was het vietnamees, wij hoorden hem zinnen herhalen. En ja hoor ook in het vietnamees/Engels herhaalde die graag wat hij zei. Alsof je een kind van 4 bent. Hij vertelde dat we eerst ergens naar toegingen en dat was echt ontzettend mooi. Euh, we gingen toch naar sunworld?
We werden afgegooid bij een gebouw met allemaal marmeren beelden. Och jee we zitten in zo'n tour. Wij liepen 3 minuten binnen en zijn daarna weer bij de bus gaan staan. Alsof je een marmer beeld meeneemt van 1,5 meter hoog. Gelukkig was de groep er snel klaar mee dus hup de auto in. Vanaf daar was het 40 m naar sun world. Hij heeft niet gelogen, die hele auto reis in het vietnamees iets uitgelegd. Wij dachten dat we gek werden. En elke keer als hij even stopte waren we bang dat hij het verhaal in het Engels ging doen. En in herhaling natuurlijk. En ja ook dat moment kwam. Zucht!! gelukkig waren we er toen snel.
Zo eruit!! Ja maar meneertje denkt dat we met Vandenbergh stichting uitje weg zijn, want als hij uitlegt dat de kabelbaan maar 1x omhoog en nr beneden is en dus heeeel goed je kaartje moet vasthouden. Echt niet verliezen, goed vasthouden in je hand. Hou vast hè! Echt jongen, meen je dit? We worden een rij letterlijk ingepropt en moeten doorlopen, euh ja hoe dan. Voordringen is hier heel normaal en niemand reageert. Nou je wacht maar ff, als je hier eerder had willen zijn, had je die marmeren beelden over moeten slaan. Hij staat maar te gebaren en te doen. Prima! En nog steeds ook checken of je dat kaartje in je handen had. Lin was bijna in staat om hem keer los te laten haha. Ok, wij naar boven, met de langste nonstop kabelbaan van de wereld. Gelukkig wisten wij dit al van zn verhalen in de bus, maar hij schroomde zich niet om het nog een 2x te herhalen in het kabelbaan hokje. Ik riep maar verbaasd ohja? Boven kwamen we als eerste bij de brug aan. Daar legde hij uit wat er te zien was en dat we om 12 uur op deze plek weer terug moesten zijn. Top, lekker zelf uitzoeken dus. Die brug was stampensvol natuurlijk maar mooi gedaan. Het was heel helder weer. Foto's gemaakt en doorgelopen naar de flower garden. We liepen even een klein stukje en andere kant op en ja hoor, scuus me, scuus me, hup weer hele verhaal waar we naar toe moesten en hoe we moesten lopen. Follow me, Follow me. Rustig door geslenterd, we raken hem vanzelf kwijt, maar overal dook hij wel op. Was toch vrije tijd? Waar is anders de rest van de groep? Flower garden was met tulpen, mooi gedaan maar voor ons natuurlijk niet heel bijzonder. Nog even naar het Buddhabeeld geweest, nou ja meer gedwongen. Volgens mij was hij bang dat we hem vergaten. En toen naar het volgende gedeelte. Nu gezorgd dat we in een ander hokje van de kabelbaan zaten. Wat een rust haha. Daar vertelde hij dat rechts het wassenbeeldenmuseum zat, na 3x ja Ok, nam hijgend voor de zekerheid even mee naar de ingang. Gast!! Ok, nu eten, was een buffet. Leken wel mieren. Gelukkig is iedereen veel kleiner en kijken we overal overheen, maar de vietnamezen douwen je wel opzij hoor. En zonder schaamte, je moet er toch bij. Gelukkig lopen ze dan ook tegen je elleboog op. Ons enige redmiddel zonder dat we het zelf doorhebben haha. Eten was niet bijzonder wat jammer is, want het eten in Vietnam is echt zo lekker en vers. Dus beetje gegeten en smaakten de toetjes wel lekker. Daarna hadden we tot half 4 dus nog 3 uur de tijd om rond te lopen. En idd we konden dit niet vergeten, ik durfde linda al niet meer aan te kijken.
Verder was er een Frans dorpje nagebouwd. Leuk gedaan, maar nog veel waren ze aan het opbouwen. Er was een rodelbaan waar een mega rij stond en eigenlijk was dat het wel. Het wassen beeld museum had een paar gelijkenissen met de echte mensen die er stonden, vooral Amerikanen. En bijna iedereen had felgroene ogen. Waardoor het wel leek maar net weer niet. Bruine ogen waren zeker op. Heerlijk daarna op een bankje gezeten, mensen kijken. Wat een volk. Haf 4 stond meneer weer met zn vlag te zwaaien en gingen we naar de bus. We werden als verrassing nog even bij een supermarkt afgegooid waar je locale producten kon komen, daarbinnen was het een gekkenhuis. Mandjes werden volgegooid. Wij liepen de rijen beetje af en je vind de gekste dingen.daarna werd iedereen weer bij zn hotel afgezet. Linda sprong erbijna uit, want ook de terug weg hield hij niet zn mond. Haha.
Daarna in het hotel met Mitchell codes en wachtwoorden geprobeerd te vernieuwen vanwege mn telefoon. Maar geen idee of mn foto's als back-up zijn opgeslagen. Toen naar de drskenbrug gelopen, daarachter is de sontra night market. Lekker broodje en sapje gehaald en bij de brug gaan wachten. Elk weekend spuugt de draak om 21 uur vuur. Heel veel mensen komen daar op af. Wij kozen om op de boulevard te gaan staan en ja na aantal keer vuurspuwen bleven mensen nog staan. En er kwam daarna 3x een lading water uit die draak, haha je zag die hele brug wegrennen haha ha. Wij wilden daar eerst ook gaan staan. Gelukkig niet gedaan haha. Daarna rustig over de boulevard nr hotel geslenterd. Alles is verlicht om en op het water. Super leuk en mooi gezicht! Het was weer een drukke en warme dag. Tijd om lekker te slapen. Welterusten.