Halong Bay - Hanoi - Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Halong Bay - Hanoi - Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Halong Bay - Hanoi - Sapa

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

27 Maart 2019 | Vietnam, Hanoi

7 uur aan het ontbijt! Goedemorgen. Gelukkig is het wakker worden hier een stukje makkelijker.
Lekker gegeten met omelet, 2 broodjes en bakje thee.
Om 8 uur gingen we met zn allen een klein bootje op, op weg naar een oesterkwekerij. Daar groeien ze parels. Verschillende maten en kleuren. Wist niet dat dat zo in zn werk ging. Ze worden soort vam geopereerd om parels te laten groeien. Daarna weer terug naar de boot. Wij dachten top, nog even een dutje, dat was wel heel vroeg vanmorgen!! Om half 11 werden we uit ons bedje getikt omdat we moesten uitchecken. He, jammer.
Nog even op het dek gezeten en toen was het alweer tijd om aan land te gaan.
Met de auto door de bergen, ferry op en af en toen nog eens 1.5 uur met de auto. Terug in het hotel de spullen omgewisseld van backpack en rugzak voor de volgende tocht. Daarna nog even door Hanoi geslenterd en pho gegeten. Kom soep met noedels en wat je er nog maar meer in wilt. Terug naar hotel gegaan.
Rond kwart voor 9 werden we nr het station gebracht van Hanoi.
Het was 10 min lopen zei dat meisje maar werden gebracht met de auto. En alsof dat sneller is in Hanoi. Overal scooters en auto's in kleine straatjes. Onze chauffeur wist ook nog eens niet de weg. Hebben wij weer haha. gelukkig stond daar de jongen van het hotel in eens bij de auto en bleek dat we bij het station waren. Waar die jongen dan inene vandaan kwam?! Hij hielp ons met voucher inruilen naar tickets en wees ons de weg naar de trein.
Hele lange trein met slaapcabines. We zaten eerst met zn 2e. Maar later kwam er nog een ouder vietnamees stel. Wij sliepen onder en zij boven. Gingen bij ons op de onderste bedjes zitten en probeerden met handen en voeten wat te praten. Haha ja joh, kom er lekker bij haha. Maar we kwamen er geen wijs uit. Haha. Vrouwtje bleef masr naar ons glimlachem
Hij vroeg of hij het informstieboek wat wij mee hadden van Vietnam en op het tafeltje hadden liggen mocht lezen. Ja hoor mannetje....lees jij dat boek maar. Om 22:00 vertrok de trein. Lekker schommelen en schudden. Het ouder stel was daarvoor al nr boven geklommen en op het moment dat ik dit schrijf, zo rond middernacht heb ik ze niet meer gehoord. Wij dachten die mam snurkt straks die hele wagon bij elkaar. Het meeste last hadden we nog van 6 vrouwen die op hoge hakken,korte rokjes en grote rollende koffers heen en weer liepen. Denk Chinezen. En die kunnen zo lekker hoog met elkaar communiceren. Gelukkig zijn die nu ook stil. Maar het heeft even geduurd. De reis duurt 8 uur en komen dan rond 6 uur aan in Sapa. Nu ook maar weer mn ogen dicht doen. Je weet nooit wanneer alles hier weer ontwaakt in de trein.
Slaap lekker

• 27 Maart 2019 - 14:32

Simone Van Maanen:

Geweldig zie ze zo op je bedje zitten .. haha

• 30 Maart 2019 - 11:47

Margaux :