Sapa dag 2 trekking en naar Hanoi - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Sapa dag 2 trekking en naar Hanoi - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Sapa dag 2 trekking en naar Hanoi

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

29 Maart 2019 | Vietnam, Lào Cai

Heerlijk geslapen. Het heeft vannacht wel flink geregend en hoorde onweer. Om half 9 gingen we met zn allen ontbijten.
Pannenkoeken!!! Heerlijk met bananen en honing. De gids was er ook weer. Linda voelde zich al wat beter. Om half 10 vertrokken we. Zwaaien naar de andere groep. Die trekking duurt een uur en van ons 2,5 uur. Er liep een vrouw mee bij de andere trekking van 75. Eerst gingen we door het dorpje, al gauw offroad. Over de smalle met blubberige randjes van de rijstvelden. Al gauw hoorde ik achter me oh nee en stond link in de dikke klei tot de enkels. Het bleef heel smal en hoog,lin had last van dr hoogtevrees. Gevraagd hoe de rest van deze uren zouden gaan en gevraagd of we met de andere tour mee konden. Mijn knie gaf flinke steken met nr beneden gaan. De groep was al weg maar ze legde uit hoe we moesten lopen en dat we moesten wachten bij de lunch plek. Ze belde de andere gids op en vertelde dat ze naar ons uit moest kijken. Een ander meisje liep met ons mee tot de grote weg. Daarna op ons gemakje door dorpjes en mooie uitzichten gelopen. Dit was de hoofdweg, dus verharde paden. Halverwege kwamen we de andere groep tegen die had op ons gewacht. Wat lief! We waren bijna bij de lunchplek. Daar hebben we ongeveer uurtje gewacht op de andere en gingen we eten. Dit keer noedelsoep. Mmmmm.
Na de lunch werden we opgehaald met een busje. Die bracht ons weer nr het treinstation in Lao Cai. 2 van de groep gingen nog verder. Die hadden de 3 daagse trekking.
Bij het treinstation moesten we even wachten tot de voucher in tickets werden omgeruild. Uiteindelijk kreeg iedereen de tickets en wij moesten meelopen naar de balie. Hij had het over 2 bedden, een upgrade. Zijn Engels was niet heel goed. Maar we konden na veel vragen een upgrade krijgen voor 43 dollar meer. Maar die wilden we niet. Dus zei hij dat we om 21 uur terug moesten komen. Toen we vroegen waarom, ging hij met dat vrouwtje wat er zat en nog geen 1 keer had geglimlacht in het Vietnamees verder en kregen we van lachebekkie de tickets. Geen idee wat ze nu precies wilden, ja dat wij voor de upgrade gingen. Moesten nog 1,5 uur wachten op het station. We werden omgeroepen per trein en dan mag je naar het perron. Treinstel opgezocht en slaapcabine.
Er zaten al 2 mensen in en we hadden dit keer 2 bedden boven elkaar. Na een kwartier kwamen we er achter dat het ook Nederlanders waren. Ze hebben verder geen woord gezegd.
Na even boekje lezen al snel gaan slapen. Morgen weer vroeg in Hanoi.

• 01 April 2019 - 06:32

Els:

Heel leuk het te lezen maar wel heftig zeg en vermoeiend doe vporzichtigxx