Hué dag 2 - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Hué dag 2 - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Hué dag 2

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

04 April 2019 | Vietnam, Hué

Oh wat is dat toch lekker slapen vergeleken na gister in die trein. Er waren wel wat Fransen op de gang die er een feestje van maakten vanmorgen maar we moesten toch wakker worden. Douchen en ontbijten. Om 10 uur werden we opgehaald. We gaan naar keizerlijke graven en een verlaten waterpark.
Dat had ik ergens gelezen en wilde dat graag zien. Helaas hoorden we bij de receptie dat hij niet altijd open was maar we gingen het proberen. Raar...voor iets wat niet meer in gebruik is dat dat dan dicht is. We zien t wel.
Eerst werden we afgezet bij een tempel. Groot complex. De chauffeur sprak niet heel goed Engels, maar was heel vriendelijk en liet zien als het belangrijk was. Als we ook terug kwamen van een bezienswaardigheid dan zette hij lekker de airco aan. Het zweet liep echt overal. Niet normaal. Hij moest er wel om lachen in zn lange broek en overhemd.
Maar we willen het toch zien. Dus is de auto met privechauffeur toch echt een goede beslissing geweest. Hij bracht ons netjes naar de plekken die we wilden zien en rende zowat uit de hangmat als hij ons zag aan komen lopen. Rustig mannetje!! Het is al zo warm.
We werden ook heel loom en energie was ver te zoeken.
Bij het verlaten waterpark moet je door de bossen er naar toe. Wij moesten 40.000 dong betalen dat is ongeveer 80ct per persoon. Het is eigenlijk gratis. Maar de discussie gingen we toch niet winnen en voor die 80 ct. We merken dat toeristen alles moeten betalen en Vietnamezen mogen vaak gratis naar binnen. Staat ook op bordjes bij entrees.
Wat is dat waterpark gaaf om te zien zo. Overal graffiti, en alles is verlaten, begroeid en kapot e.d. megagrote draak in het midden van een vijver waar je in kan. Er door heen gelopen en overal ligt glas en is het kapot of gebroken. Je kan helemaal naar boven. In de kop van de draak. Daar was ook veel graffiti en overal staan namen ingegraveerd en gespoten. Ook die van ons moesten er natuurlijk bij.
Nog rondgelopen daar en foto's gemaakt. Daarna bracht hij ons naar een restaurantje waar we heerlijk gegeten hebben. Na de lunch hadden we nog 1 tombe te bekijken. Groot complex, mooie tempels en grachten. Na terugkomst waren we ook weer bekaf. Dat weer maakt je zo loom en slurpt al je energie op. En dan verbazen wij ons dat ze hier van top tot teen aangekleed zijn. Pet op, half gezicht bedekt met masker, vest aan, handschoentjes, lange broek en sokken in slippers. Ja bruin worden is hier echt niet de bedoeling. Heb ooit eens gelezen dat bruin zijn te maken heeft met dat je het dan wat minder hebt. Want vroeger werkten mensen op het land en werd je bruin. Mensen die rijk waren zaten binnen en waren dus wit. Nou, dan maar een kleurtje hihi.
We hebben besloten om de rest van de reis vast te gaan leggen. Het makkelijk last minute boeken is niet meer zo makkelijk als in het noorden. En we willen toch wel dingen zien en op bepaalde data reizen. Dus bussen en hotels zijn geregeld. We komen toch nog tijd te kort. We hebben weer 1 stad moeten skippen. Dat is Mui Ne, maar anders werd het echt racen en afraffelen. Dan maar 1 stad niet. Nu hebben we ook wat meer rust in ons hoofd. Je moet elke keer vooruit denken. Alleen hotel in Ho Chi Minh nog. Maar dat zijn de laatste 4 nachten. Morgen op weg naar Danang. Slaap lekker allemaal.