Dalat naar Ho chi Minh (Saigon) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Dalat naar Ho chi Minh (Saigon) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Dalat naar Ho chi Minh (Saigon)

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

14 April 2019 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Met de taxi weer nr het busstation. Daar aangekomen wilden we de voucher inwisselen zoals bij de andere bus reizen hebben gedaan. Maar de vrouw achter de bali zei dat die maatschappij dit niet was. Euhm en nu? Nee hè.... zijn we genaaid? Lin probeerde te bellen maar er nam niemand op. Weer naar binnen en die vrouw vanachter de balie had ook al geprobeerd te bellen maar ook geen gehoor en wees naar een bus en dat we die eens moesten proberen.
We liepen er naar toe en die man pakte onze tassen en deed die in de bus. Hij keek niet naar de telefoon en ik vroeg of dit naar Ho Chi Minh was en hij knikte, Ok, instappen maar, hele luxe stoelen. Tv scherm, stoel kan in ligstand. Zo komen we die 7 uur wel door.
Gelukkig had hij ook deze reis zn Vietnamese playlist aangedaan. Was al bang dat ik lekker kon slapen in de bus haha. Hij pikte nog wat vrienden op waar hij de grootste lol mee had en reed ons naar onze laatste stad om te bezoeken in Vietnam.
Aantal keer stopte die en stapten er mensen uit. Die waren denk al op de bestemming,
Wij moesten eruit bij een tankstation. Het was nog zeker wel een flinke tijd lopen, dus hup een taxi in. Die bracht ons netjes voor de deur.
Mooi hotel. Moesten even wachten, 2 vrouwen gingen nog te keer tegen de receptioniste. Uiteindelijk kreeg ze dr paspoort terug en liep weg. Ze had het over dat ze moe was en dus haar kamer wilde.
Wij werden daarna gewoon goed geholpen en moesten ook even wachten, er waren veel mensen die wilden inchecken. Ach, airco, drankje, dat kwartiertje kom je wel door. We zitten op de 6 verdieping.mooie, schone kamer.
Hup tassen op bed en uitladen die handel. Wat kan er alvast weg hihi. Ook een tour geboekt voor morgen naar de Cu Chi tunnels.
Daarna rondgelopen in de stad. Grote stad met veel neonverlichting, zijn ze hier gek op en veel verkeer. Gewoon lopen, stoppen vanzelf of rijden om je heen, was wel wennen toen de eerste keer in hanoi. Nu gaat het bijna automatisch. We zijn naar 2 straten gelopen met streetfood en naar backpackersstreet. Allemaal barren en discotheken. Veel leeg, maar ze proberen je toch binnen te krijgen. De Heineken reclames vliegen je om de oren.
Lekker wat gegeten in een restaurant achter die drukke straat. Scheelt je hoop geld en is veel lekkerder. Daarna was het weer tijd voor een slaapje. Morgen ook er weer vroeg uit. Slaap lekker