weer even een update!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bianca Berg - WaarBenJij.nu weer even een update!!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

weer even een update!!!

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

22 December 2008 | Nieuw Zeeland, Queenstown

ok we waren gebleven bij Bay of Islands - Paihia!
De boottrip was gaaf! heel veel dolfijnen gezien en naar Hole in Rock geweest!ook nog op een supermooi eilandje Motorua geweest!Ook een kiwi-bird gezien!!savonds gingen we weer terug naar Auckland met de bus omdat we vanuit daar vlogen naar Christchurch!Voor ons avontuur op het zuidereiland. Vlucht was prima en duurde ongeveer 1 uur en 20 min! Waar we wel even mekaar aan moesten kijken was het moment dat de stewardess zei tegen een vader: Alle kinderen zitten achterin meneer!!
En wij zaten dus op de enerlaatste rij:|!!! Bleek dus dat er een groepje kinderen alleen reisden en dan op het vliegveld weer opgehaald werden door hun ouders!!Maar ach, het was een kort vluchtje!

In christchurch boodschappen gedaan en bij de receptie informatie gevraagd over een auto huren!Zij ging dat helemaal voor ons uitzoeken!!
Uiteindelijk hebben we een mooie witte Nissan Sunny voor 800 dollar ongeveer. Dat is voor 19 dagen, incl verzekering en incl Ferry naar het noordereiland!:D Dus mooie deal!We zijn toen met de auto nog naar Lyttleton gereden om daar even rond te kijken en toen door naar Twizel! Onderweg gestopt bij aantal plekken. Maar Lake Tekapo is toch wel ontzettend gaaf hoor! Superblauw helder water!!!

Vanuit Twizel naar mount cook gereden en daar een berg op geklommen!! Jeetje wat was dat een klim!Maar wel enorm mooi uitzicht boven aan!!
Toen doorgereden naar Dunedin!
Daar hebben we 2 nachten geslapen! We zijn naar de Chadbury chocoladefabriek geweest en naar Speights bierbrouwerij!Einde van de middag naar Otago pensula gegaan!Daar hebben we Pinguins, albatrossen en zeehonden gezien!!

De volgende dag naar de steilste straat van de wereld geweest in Dunedin - Baldwin street!'even' op en neer gelopen en toen weer doorgereden naar Invercargill!

Daar hebben we een ferry geregeld voor de volgende dag naar Stewart Island bij Bluff!Helaas regende het daar veel. maar veel gelopen en mooie plekjes gezien!Smiddags weer teruggegaan met de Ferry!

Volgende dag vroeg op omdat we dachten dat het namelijk een aardig eindje rijden was naar Te Anau en Milford Sounds.Daar een trip geboekt naar Milfords Sounds en de Glowworm Caves voor savonds. gelijk doorgereden naar Milfords sounds en daar de cruise gedaan! Wat ongelooflijk groot en groen!!!Weer terug gereden naar Te Anau, daar was ons hostel! Savonds naar de GlowwormCaves geweest! Was kort - maar gaaf om te zien hoe al die lichtjes in de grot zitten!!lijkt net een sterren hemel!!

De volgende ochtend konden we 'uitslapen' tot uurtje of 9 maar er waren 3 meiden in de dorm(5 bedden) die om 7 uur opstonden en uitgebreid kookten en douchten en vooral niet zachtjes konden praten! Maar ja...dat is nou eenmaal als je in een dorm ligt!
Die dag zijn we naar Queenstown gereden. Daar heerlijk gelunched en geshopt!Savonds wezen stappen! Was enorm gezellig en veel mensen leren kennen! kwam zelfs nog een leienaar tegen die jaren bij Annie's heeft gewerkt! Erg toevallig ook weer!! hahaha!
En nu zitten we heerlijk in het zonnetje in Queenstown voor onze hostel!beetje kletsen, muziekje, drankje(beetje nadorst)!!

Morgen op naar Franz Joseph, dan Abel Tasman, Kaikoura, Marbourough en Picton. Dan met ferry naar het noordereiland naar Wellington, Taupo en Auckland voor de vlucht naar Fiji!!!!

Het gaat allemaal zo enorm snel! En er is zo ontzettend veel te zien!!!Ik denk ook dat ik bijna de helft ben vergeten wat ik wil vertellen!maar goed, dat komt dan nog wel!!

kerstmood gaat niet komen denk hier! De kerstboom doet erg zijn best en de liedjes wordt ik net in nederland erg gek van, maar toch...best warm een kerstmuts met zon!

ik hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat en al leuke plannen hebben met kerst en oud/nieuw! Wij vieren kerst niet echt en oud en nieuw zal ook niet echt spectaculair zijn...maar eigenlijk als ik eerlijk ben, maakt me dat hier niet uit!!

Houden jullie me beetje op de hoogte hoe het gaat in Nederland???

Hele dikke kussen en tot snel weer!!!
Bianca en ook van Juudje:D

• 22 December 2008 - 10:32

Sannie:

Hey Biebs,
    Hier in nederland alles goed maar ook heel koud. Dus ik ben echt jalours op jou! Zeker omdat je geen plannen hebt voor de kerst. Mijn plannen? Gister was de laatste dag dat we niets hadden. Veel mensen hier en veel op bezoek en ook nog een beetje werken. Als je wilt ruilen hoor ik het wel. De eerste dag dat ik geen plannen heb is 1 januari. Dus vanaf nu beslist mijn agenda :(
    Kus vanuit een koud maar wel zonnig Leiden!
    Geniet van de kerst en alvast een fijne jaarwisseling! Geniet van het mooie weer!
    Kussen van ons 3en

• 22 December 2008 - 16:09

Simone:

dag lieverd, wat een leuke kerstkaart heerlijk om je smuigeltje weer even te zien. ik ben benieuwd naar de foto,s want je hebt volgens mij al heel veel mooie dingen gezien.
    hier alles oke en geen bijzonderheden, geniet volop we blijven je volgen dikke kussen en knuffels mama, pim en mitchell

• 22 December 2008 - 20:04

Eef:

Hee meis!
    Het schijnt hier volgende week min 5 te worden.Of dat nou snachts is of niet het is iig wel frisjes.Leuke kerstemail trouwens!
    Tja hier gaat de kerst gekte losbarsten.Het begon al met vertraging van het salaris wat ik denk net 3 uur geleden op m'n rekening heb gekregen.En dat alleen na veel gedoe op CB.Maar goed het is er en bij jou dus ook.Kan iig weer boodschappen doen.
    Kerst wordt hier druk ja.Daarna ook.2 verjaardagen en dan is het alweer oud en nieuw.Wat ook gezellig wordt.
    Aan je verhalen te lezen heb je misschien wat tijd tekort?Volgens mij zou je als het kon nog wat langer willen blijven in NZ.
    Ben ook wel benieuwd naar je foto's hoor.
    Dat was het weer ff voor hier.Geniet er maar weer van!!
    Heel veel kussies van ons

• 23 December 2008 - 20:18

Toetje:

haai schatten van me!!! leuk jullie foto!! maar laat het hier maar bij ok?? ik zag water met rotse en mijn jaloziemeter ging gelijk ieeeuuuww OMHOOG!!! dussuh....leuk maar liever niet meer ;-) hier alles chill.....vandaag is mijn vakantie ( naja dat woord stelt ook niet veel meer voor als ik het naar jullie tik hihi) is vandaag ingeggaan!!!! Maar ben er erg blij mee!!! Ga straks wel met pieter een midweekje londen boeken voor tussen kerst en oud en nieuw. SUPER GEZELLIG!!!!! Nee alles gaat hier lekker, ik ril hier nog wel even door terwijl jullie in het zonnetje zitten ;-) Ik hoop dat jullie nog volop genieten moppies!! dikke kerst zoen van mij xxxxxxxxxxxxxxx

• 24 December 2008 - 11:43

Kim:

Hey Bietje,

Zo te lezen vermaak jij je prima aan de andere kant van de wereld!!
    Hier volop bezig met kerstinkopen doen. Vanavond (kerstavond)krijgen we vrienden te eten en 1e en 2e kerstdag bij ouders en schoonouders...
    Ben heel erg benieuwd naar je foto's!! Wil je alvast een fijne jaarwisseling wensen ookal doe je er waarschijnlijk niet zo veel aan!
    Geniet maar lekker van je mooie reis en van alles wat je nog gaat zien!

Dikke kus je nichy Kim

• 27 December 2008 - 09:25

Gabes:

olaaaa

na een paar onbeantwoorde smsjes het maar even zo proberen :)

Ik dacht dat wij het druk hadden, maar jij hebt het echt lekker druk met van alles zien en meemaken. Leuk hoor!!
    Hier is kerst alweer voorbij, vandaag gaan we naar ikea....ideeen opdoen! Hebben jullie nog plannen met o&n?

Geniet van alles, en ben benieuwd naar de foto's!!

PS heeft de wortel van Simon geholpen om alles beter te zien?? ;)

Liefs ons!!

• 27 December 2008 - 09:25

Gabes:

olaaaa

na een paar onbeantwoorde smsjes het maar even zo proberen :)

Geniet van alles, en ben benieuwd naar de foto's!!

PS heeft de wortel van Simon geholpen om alles beter te zien?? ;)

Liefs ons!!

• 28 December 2008 - 14:34

Ineke:

hoi bi
    leuk weer even je verhaal te lezen dan zijn we weer een beetje bij je leuk hoor wat je allemaal meemaakt hier alles gezellig geweest met de kerst beetje ziek geweest maar alles weer oke
    hoe lopen de schoenen heb je ze af en toe nodig
    leuke fotoos van jullie met de kerstmuts
    heel veel plezier nog en een goede jaarwisseling
    heel dikke kus en knuffel ineke

• 03 Januari 2009 - 07:36

Dennis En Peggy:

Heeey Drol!

hier een berichtje vanuit t oh zo koude nl!
    oud en nieuw naar extrema geweest! was wel leuk en gezellig! maar niet echt supergeweldig!
    happy new year by the way!!

zo te lezen vlieg je van hier naar daar en gaat t allemaal goed!!

geniet er maar lekker van meid!

Dikke kus van Den en Peg

• 03 Januari 2009 - 17:47

Kathy:

Hieperdepiep hoera. Er is er een jarig en dat ben jij. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van. Zal wel lukken denk ik ( in je korte broek). Hier lopen wij met 2 broeken over elkaar heen aan. Koud hier, niet normaal. Geniet lekker.

Dikke kus van Kathy, Henk, Femke en Stefan,en natuurlijk Maaike die inmiddels weer thuis is.
    En een dikke lebber van Indy en Balou.

• 03 Januari 2009 - 18:01

Mama:

5 jan is het nu bij jou dus hiep hiep hoera want mijn lieverd is jarig
    en morgen hier nog een keer! lieve schat H.G. 26 jaar wat gaat de tijd toch snel (lijk oma wel hihi) dus geniet er nog maar lekker dag lieverd ook de gr aan juud dikke kussen en knuffels