Dalat tour naar de watervallen - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Dalat tour naar de watervallen - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Dalat tour naar de watervallen

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

13 April 2019 | Vietnam, Ðà Lạt

Om 8 uur stond het busje klaar. We gingen eerst naar prenn waterval. Daar kon je erachter lopen. Water was wel vies bruin. Je kon als je wilde ook nog olifant rijden of buffel of struisvogel. Vond dat zielig dus hebben we niet gedaan. Hij liet ons ook trots een bloementuin zien waar we langs liepen met tulpen. Kan zeggen dat de keukenhof er nu mooier bij staat haha. Terug in de bus en op weg naar de pongour waterval. Brede grote waterval. Over aantal weken begint het regen seizoen en zal hij wel mooier zijn, maar toch kwam er aardig wat water naar beneden zetten. Na deze watervallen gingen we door naar de elephant waterval.
Het verhaal gaat dat er een jongen en meisje van beide andere stammen verliefd waren geworden, maar de ouders dit niet accepteerden. De jongen pleegde zelfmoord en het meisje huilde op die plek. Ook kwamen de olifanten daar naar haar toe en huilden mee. Het water is dus van olifanten tranen.
Het was een behoorlijke klim naar beneden. Over rotsen en geen trap te vinden, ze hadden wel leuningen gemaakt om je vast te houden maar een pad was er niet. Het was ook lekker warm en benauwd. Beneden mooi uitzicht op de waterval. Gelukkig was de klim naar boven wat makkelijker. Je kon jezelf omhoog trekken aan de leuningen.
Toen was het tijd voor de lunch. Hij bleef maar zeggen dat het simpel cheap local food was. Ja prima toch, heerlijk rijst en spring rolls gegeten. Daarna kwamen de verplichte uitjes. We stoppen bij een koffieplantage. Hij vertelde wat over de verschillende koffiebonen en liet het zien. Ook hadden ze weasel koffie. Eigenlijk was dat het zelfde als in bali met de luwak koffie. Die beestjes eten voedsel, poepen ze na 7 uur weer uit en dat lijkt wel op koffiebonen. En maken er koffie van. Je kon daar proeven en natuurlijk allerlei souveniers kopen. Wij hadden dat wel gezien en liepen beetje rond op het terrein. Het duurde wel wat lang voor we weggingen. Maar hij had wel door dat onze groep er klaar mee was. Haha zaten allemaal bij de bus op een bankje te wachten. We werden weer teruggebracht naar het hotel.
Daar even bijgekomen van de warmte, het is echt heel benauwd. En idd een haf uur later kwam het met bakken naar beneden en begon het te onweren.d Dus even wachten tot het droog is. Daarna op pad om te eten. Nog even wat broodjes gehaald voor morgen in de bus. Want ja het is dan toch echt de laatste busrit naar de laatste stad van onze reis. Eerst nog even genieten van de karaoke bar voor we in slaap vallen haha

• 15 April 2019 - 13:18

Mama :