Erfoud - Tinerhir - Boumaine du dades - Reisverslag uit Boumerdas, Algerije van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Erfoud - Tinerhir - Boumaine du dades - Reisverslag uit Boumerdas, Algerije van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Erfoud - Tinerhir - Boumaine du dades

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

21 November 2012 | Algerije, Boumerdas

Vanochtend vroeg opgestaan en gaan ontbijten.
Besloten om zelf naar Mezouga te rijden en daar te kijken wat je kon doen in de Sahara.
Buiten met de koffers inladen kwam er een jongen om te vragen wat we gingen doen. En dat ze een gids hadden die ons alles kon laten zien. Ok...het was niet duur dus hebben we dat gedaan. Gingen met onze eigen auto en de gids reed mee! Hihihi.
Hele vriendelijke man. Reden eerst op een asfaltweg en dan ineens moesten we rechtsaf slaan. Euhm.....er is geen weg! Hij wist precies hoe we moesten rijden. Supergaaf dat off road! Hij vertelde over alles. Het land, de natuur en wat we maar wilden weten. En ook de uitkijkpunten voor mooie foto's! dit hadden we nooit gedaan zonder gids! Uiteindelijk kwamen we aan bij Erg Chebbi. Enorme zandduinen van soms wel 150m hoog. Daar mooie foto's gemaakt! Toen langs het dorpje Merzouga gereden. En via de snelweg weer terug. Ook nog langs een plekje geweest waar ze marmeren tafels maken inclusief de fossielen van soms wel meer dan een miljoen jaren oud. Kregen kleine rondleiding en zijn toen weer terug gegaan naar het hotel. De gids vertelde de weg waar we heen moesten en stond ons nog aan het einde van de lange weg uitgebreid uit te zwaaien. Een man die enthousiast vertelde over z'n land! Mooie ervaring en veel te weten gekomen over het geloof, kleding en de omgeving. Dus zo kan t ook zonder te bedelen om meer geld en gewoon de afgesproken prijs accepteert.
Vanuit Erfoud naar Tinerhir gereden om daar naar de Todrakloof te gaan. We zijn er een stukje met de auto doorheen gereden. Wat foto's gemaakt en weer teruggegaan. Het was vanaf daar nog 3 kwartier rijden naar het hotel. Die lag erg afgelegen, maar supergroot en mooi entree. Erg mooie Kasbah. Toen we gingen eten zagen we dat de achterkant een soort afgrond was en uitkeek op een rivier en stadje! Heel gaaf! Heerlijk weer tajine gegeten bij de open haard en weer de enige 2 in t restaurant. Er waren wel nog 2 andere toeristen,maar die hebben we niet gezien! Morgen op weg naar Marrakech! Hier is weinig te bezoeken dus gaan gelijk door morgen. Ja..wat doen we dan hier! Maar het is een mooie tussenstop om niet heel lang in de auto te zitten op een dag. Straks weer lekker slapen!

• 22 November 2012 - 13:43

Evelien:

Heerlijk dit. Zit echt mee te genieten. Nu helemaal benieuwd naar de foto's
    xxx