Van Hanoi naar Ninh Binh - Tam Coc - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Van Hanoi naar Ninh Binh - Tam Coc - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Van Hanoi naar Ninh Binh - Tam Coc

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

01 April 2019 | Vietnam, Ninh Bình

Wat liggen die bedjes toch lekker. Maar we moeten eruit. Want om 8 uur worden we opgehaald met de bus. We gaan naar Ninh Binh. Het laatste stukje in het noorden van Vietnam. We wilden ook nog naar phong nha national park. Maar dat is 8 uur reizen en we hadden er maar 1 overnachting voor. Dus die geskipt en zo hebben we meer tijd voor de kust.
Weer een lekker ontbijtje en bij de lobby gewacht tot de bus kwam. He bah....Het regent ..En niet zo zachtjes ook. Er liep een man mee naar de bus met 1 paraplu haha. En hij is kleiner. Dat had er wel geinig uitgezien denk. 2 meiden volgepakt met tassen en een mannetje die probeert ons droog te houden haha. We komen uit Nederland dus zijn wel wat regen gewend en ook zonder paraplu.
De rit duurt 2,5 uur ongeveer. Helaas regende het onderweg ook. Lekker even de oogjes dicht. Bij de stop even eruit. Was bij een verplichte stop. Veel spullen die je kon kopen en die werden gemaakt door gehandicapte mensen. Die zaten ook 3 rijen dik te knutselen. Beetje triest ziet het er wel uit.
In tam coc aangekomen werden we uitgeladen voor een bureau met tours en dergelijke. Je werd gelijk gevraagd waar je heen ging en of je hulp nodig had. In het hotel in Hanoi waren ze erg behulpzaam en hadden gezegd dat het lopend te doen was omdat tam coc een klein plaatsje is. En het was via Google Maps ook 10 minuten lopen en makkelijk te vinden we slapen in Tam Doc bungalows. Leuke kleine halve ronde huisjes. Ziet er leuk uit. Ingecheckt en een tour voor morgen ochtend geboekt.
Ook hier regende het helaas.weer. En niet zachtjes. Er stond rond 15 uur geen regen meer dus dat werd wachten.
Beetje lezen en spelletje doen op de telefoon. Lekker relax. En rond half 3 was het droog. Naar de Bich dong pagode geweest. Was half uurtje lopen. Deze pagode zit in de rotsen. Was weer flink klimmen omhoog en naar beneden. Hele mooie groene omgeving. Tussen de bergen was het ook lekker benauwd. En je moet natuurlijk passend gekleed bij de pagode. Geen blote schouders, dus voor we naar boven klimmen het vest aan. Overal hebben ze gedenkstukjes staan met wierook en beeldjes. Hier liepen ook monniken.
Hierna zijn we teruggelopen en in het straatje achter de vele hotels lekker wat gaan eten. Heerlijk was het. We hadden 3 drankjes en 2 hoofdgerechten en waren rond de 8 euro kwijt. Daarna teruggewandeld naar het hotel. De nachttrein voor morgen naar Hue geboekt. Die gaat morgenavond om 22 uur. Komen dan rond half 9 sochtends aan de volgende dag in Hue. Dit is wel een lange treinrit . Maar hebben bedjes dus kunnen lekker slapen. Nu is het hier alweer 23 uur en is het ook weer tijd voor een slaapje. Welterusten!!