Ninh Binh/Tam Coc naar Hué - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Ninh Binh/Tam Coc naar Hué - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Ninh Binh/Tam Coc naar Hué

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

02 April 2019 | Vietnam, Ninh Bình

Voor vandaag hadden we een boottocht geboekt. We werden om 9 uur opgehaald met een auto. Daar aangekomen de tickets gehaald en naar de bootjes. Het staat niet altijd heel duidelijk/logisch aangegeven. Maar de ingang gevonden.
In het water lagen ontzettend veel bootjes....en nu? Man vroeg welke toer we wilden doen. Oh...We hebben keuze. En het is allemaal voor dezelfde prijs.
We kozen voor route 3. Dat hield in 3 uur en dan naar 3 grotten en king kong island van de film Skull Island.
Je moet met zeker 4 personen in een bootje. Er stonden nog 2 Amerikanen te wachten en kozen voor dezelfde tour. Dus hup het bootje in. Klein vrouwtje ging roeien. Dit doen ze ook soms met hun voeten. Ziet er leuk uit. Eerst naar een tempel. Je gaat er dan ook uit en zij vaart iets verder en daar stap je weer in als je het allemaal gezien hebt. Daarna door een hele lange grot gevaren. Met stalagtieten. Soms zo laag dat we bijna lagen in die boot. Zo vaarden we ook door mooie groene omgeving en langs bergen.
Het laatste was de filmset. We waren deze tour een attractie op zich voor de Aziatische toeristen en moesten op de foto en ze wilden je arm aanraken. Ja lekker wit zijn wij he! En ze blijven maar in hun taal tegen je praten. Ja Jannie, versta er geen rest van. Aan het einde kregen we een briefje met wat vragen over de tour. En of de gids om een fooi heeft gevraagd. En dat had ze niet. Dus vulden wij dat in. Wij leverden het formuliertje in en ze begon money...money. wij met zn vieren in een deuk. We wilden wel nog een fooi geven, ze heeft toch 3 uur geroeid, maar we kregen hem weer terug. Ze vond het denk te weinig haha. Dan niet.
We werden weer opgehaald met de auto naar het hotel. Even lekker wat gegeten.
We besloten om een fiets te huren en naar de Hang Mua caves te gaan. Is ongeveer half uurtje fietsen. Huur van een fiets is 2 euro per dag haha. Hij is alleen een beetje laag. Toen ik het zadel hoger wilde zetten zei ze nee....Dit is al het einde haha. Je kan je benen niet strekken. Navigatie aan en gaan.
We werden al 5 min voor de grot tegengehouden en moesten onze fiets parkeren. Voor 40 ct per fiets. Verder nr de plek gelopen en links en rechts allemaal plekken waar ze je tegenhouden om je fiets te parkeren. Lekker dan, wij dar stuk lopen.
Toen kwamen we bij de trappen van de berg. Het zijn er 450. De zon komt beetje door. Luchtvochtigheid is hoog en het is 25 graden, realfeel 29. Maar we willen het zien. Klimmen maar. Qua conditie ging prima. Maar waar laat je die warmte. Pffft we konden die warmte zowat niet kwijt. Maar we hebben het gered. Boven aan de berg is een draak. Berg heet ook lying dragon. Het was heel druk. Mooi uitzicht. Maar wij gingen eerst ff bijkomen. Haha. Even zitten, nog meer drinken. Toen we uitgewasemd waren gingen we genieten van het uitzicht en klaar om foto's te maken. Supermooie foto's gemaakt. Na een tijdje weer naar beneden rustig aan, lekker op het gemakje. Beneden nog even een grot in. En toen even lekker op een terrasje wat gedronken. Nog wat rond gelopen en weer teruggefietst naar het hotel.
We besloten om daar lekker wat te gaan eten en te wachten op de taxi naar het treinstation. Die kwam om 21 uur. Ik las dat dit een voucher was en dat we 60 min van te voren dit moesten omwisselen op het station. Maar de trein gaat om 21.47. Dat gaan we niet redden. Wij nagevraagd en inene moesten we haasten en tassen op de rug. Moesten achterop de scooter en werden afgezet bij een touroperator. Ok. En nu...Ja wachten op de taxi. hahah ja moesten we daar zo voor haasten.
Toch nog even nagevraagd bij de man van het bureau. Die sprak goed Engels. Als het goed is zijn dit de tickets want het adres was in Hanoi hij ging gelijk de taxi bellen om wat eerder te komen. Toen vroeg hij of we se taxi al betaald hadden. Maar die zit inclusief de treintickets. Na rondbellen was het inderdaad allemaal al geregeld. Taxi in en naar het treinstation. Auto viel zowat uit mekaar als we het geluid moesten geloven haha. Op het station hoefden we nog een uurtje ongeveer. Treinen rijden hier op tijd. Maar dat hoeft niet zo te zijn heb ik gelezen. Gelukkig hebben wij dat laatste nog niet meegemaakt. We liggen weer lekker beneden in de coupe. De reis duurt ongeveer 10 uur naar Hué. Dus tijs genoeg om te slapen.....

• 02 April 2019 - 20:29

Simone:

Wat een avontuur deze reis lieverd !! wat zien en doen jullie veel .. Prachtig dikke kus mama en Pim