Hue dag 1 - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu Hue dag 1 - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Bianca Berg - WaarBenJij.nu

Hue dag 1

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

03 April 2019 | Vietnam, Hué

Jezus...deze trein stopte nog wel een aantal keer deze nacht en als die stopt, staat die gelijk stil en jij rolt je bed uit. Ook ging er een soort van muziekje af in de trein als die op een station stopte. Ok. 3.30. We hebben nog even om te slapen.
En ja hoor om 6.15/6.30 werden we gewekt. Ja daag...we zijn pas om half 9 op het station. Maar slapen had geen nut meer want de hele trein ontwaakte.
Na een tijdje begon een medewerker onze dekbedden op te vouwen. Ga weg joh. We zitten hier nog wel ff.
Ze kunnen hier best wel gehaast zijn. Dan moet je ook gelijk gaan.
Op het station stond iemand te wachten die ons ophaalde. Hadden we geregeld want het was een half uurtje naar het hotel. Maar na zo'n treinreis hadden we daar niet zo'n zin in. Dus lekker de auto ingestapt en naar het hotel.
Daar aangekomen snelde 2 jongens naar buiten voor onze backpacks. Relax. Mochten gaan zitten en kregen fruit en wat te drinken. Moesten even wachten want inchecktijd is normaal 12 uur pas. Maar er checkten mensen uit en dus na de schoonmaak konden we erin. Grote kamer en op de 2 bedden lagen rozenblaadjes. Zit er lejk uit. We waren erg moe en hebben nog even een dutje gedaan. Daarna gedouchd en op naar de Verboden Paarse stad. Ze houden hier wat meer vol als je nee zegt en lopen je achter na. Dat is even wennen maar negeren werkt dan altijd. Ook zijn soms de prijzen wat duurder dan we in het noorden hadden. Logisch ook. Is veel meer toeristisch hier. Het is niet normaal heet vandaag. Het is 35 graden met gevoelstemperatuur 40!!! En ik hou wel van warmte en zon maar dit is niet lekker meer. Luchtvochtigheid is ook 80%.
Warmte kan niet weg uit het lichaam en elke beweging is teveel. Alles plakt. Maar rustig aan. Voor we naar binnen gingen eerst nog even een broodje gegeten en sapje gedaan.
In de Verboden stad wordt veel gerenoveerd. In de oorlog is er veel kapot gegaan met de bombardementen. Oude en nieuwe foto's hangen er. Het is heel groot. Toen we terug liepen was het alweer wat later en ging de zon onder. We zagen een marktje langs de oever van de parfumrivier. Even langs geslenterd.
Daarna een eettentje opgezocht en weer naar het hotel gegaan.
We hebben even gekeken naar de rest van de vakantie hoe in te plannen. Wat gaat dat snel!!!
En nog zoveel te doen. Bij de receptie hebben we gevraagd of er een bus ging naar de plekken waar wij naar toe wilden. We konden een private car huren voor 35 dollar. Besloten om dat te doen, want het wordt morgen weer ontzettend warm. Daarna het bedje ingekropen.

• 04 April 2019 - 12:43

Simone:

heel verstandig meiden om met die warmte een auto te huren .. veel drinken hoor !! en dan bedoel ik niet alleen alcohol